Подяка батьків, фахівцям Тячівського районного інклюзивно-ресурсного центру

on .

Тут працюють

фахівці високого рівня

Відомо, що майже 11 тисяч українських дітей мають особливі потреби, з яких 1% – діти зі складними порушеннями. Ці показники приблизно такі, як і в західних країнах.

Інклюзивно-ресурсні центри створюються з розрахунку 1 на 7 тисяч дітей у місті та 12 тисяч дітей у селах. Нині в Україні приблизно 500 таких центрів.

Інклюзивно-ресурсний центр відкрито і у Тячівському районі. Метою його діяльності є забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами, які мають порушення зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату, інтелектуального розвитку, емоційно-вольової сфери на здобуття дошкільної та загальної освіти. У центрі працюють фахівці з корекційної освіти, практичні психологи, логопеди, дефектологи,  реабілітологи – всі вони спеціалісти високого рівня, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами,  у тому числі, й дітям з інвалідністю.

Дітям, для яких кожна прогулянка – чималий стрес, надзвичайно важливо навчитися найперше бути комунікативними, просити про допомогу, сприймати себе повноцінними, дослухатися та говорити самим.

Вони навіть не відчувають, що це заняття, просто граються і під час гри розвиваються. А у нас, батьків, дійсно з’являється віра і надія.  Ми переконалися, що дітям потрапити сюди дуже легко, Для цього потрібно звернутися до інклюзивно-ресурсного центру з запитом на вивчення особливостей розвитку дитини. Аналізуючи стан дитини, спеціалісти центру надають свій консультаційний висновок. За копією цього висновку, а також із заявою про те, щоб організувати для дитини інклюзивне навчання, батьтки звертаються до того закладу освіти, який їм зручний за місцем проживання.

Наша, батьківська, участь  у впровадженні та здійсненні інклюзивно-навчальних програм є одним із ключових моментів досягнення успіху. Фахівці центру допомагають нам створити максимальні можливості для реалізації потенціалу дитини, підтримують здатність батьків долати свій страх та посилити  компетентність. Ефективність спільного навчання залежить від правильно організованої корекційної роботи, спрямованої на досягнення головної мети: підготувати дитину до самостійного, незалежного життя.

Ми, батьки дітей з особливими потребами, дуже цінуємо позицію нашої держави, усвідомлюючи,  що змінюються умови перебування наших дітей у загальноосвітньому просторі. Це фундаментальна річ. Вона охоплює набагато більше процесів, ніж декому здається. Належну допомогу в центрі можуть отримувати не тільки діти та їхні батьки, а й педагоги, адже багато дітей з особливими освітніми потребами відвідують загальноосвітні заклади.

Ми переконані, що всупереч усіляким тягарам та труднощам, потрібно боротися. Адже перед  кожним із нас може постати вибір: або стати жертвою обставин (що набагато простіше і не потребує затрат і духовних сил), або ж подолати себе і розвивати в дитині нові здібності, забезпечити їй повноцінне життя в суспільстві. Для цього і потрібні такі заклади, як інклюзивно-ресурсний центр.

Особливість таких діток у тому, що, на жаль, їх не сприймає соціум. І це – наша головна проблема. Ми  ж хочемо, щоб наші діти теж могли нормально вчитися і розвиватися. Сьогодні ми не одні. З нами наша держава. Завдяки Благодійному фонду Петра Порошенка у нашому центрі створені всі умови для інтеграції дітей з особливими освітніми потребами. Ми щиро вдячні дружині Президента Марині Порошенко, яка багато років очолює цей фонд і піклується про дітей з особливими освітніми потребами. Адже новий погляд на працю з такими дітьми  вимагає багато зусиль і часу. Це й новий закон про освіту, і співпраця з місцевими громадами, і створення інклюзивно-ресурсних центрів. І все це заради діточок з особливими освітніми потребами.

Актуальність і значущість роботи Тячівського районного інклюзивно-ресурсного центру є дуже важливою, оскільки соціально-педагогічна підтримка і реабілітація  дітей з особливими освітніми потребами розвитку, створення умов для їхньої успішної соціальної і психофізіологічної адаптації, розвиток їхньої життєвої компетентності є принциповою ознакою демократичної освіти і суспільного життя.

Так, ми тепер відчуваємо, що не одні зі своїми проблемами, про нас дбають і надають нашим дітям професійну допомогу. Тому виносимо щиру подяку директору Тячівського РІРЦ В.П.Стойці та фахівцям – вчителям-дефектологам М.С.Химинець, Т.М.Фурман, вчителю-реабілітологу Н.І.Білей, практичним психологам Н.І.Кухті, О.В.Терновській, вчителям-логопедам Е.П.Косюк, Д.С.Філюк за їхню непросту щоденну працю, увагу й турботу про наших дітей, уболівання про їхнє майбутнє.

Батьки вихованців Тячівського інклюзивно-ресурсного центру Марія РЕГУШ, Любов БУЗА, Віта ПАКАНИЧ, Тетяна ГЕРИЧ, Яна МЕКЛЕШ, Тетяна КОТОНО, Аліна БУГА.