Добрянської ЗОШ І-ІІІ ст. за 2014-2015 н.р.

Створено: 02 липня 2015 Останнє оновлення: 18 вересня 2015 Дата публікації Перегляди: 427

ЗВІТ ДИРЕКТОРА ДОБРЯНСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

ПРО РОБОТУ школи У  2014-2015  НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

ШАНОВНІ БАТЬКИ Й УЧИТЕЛІ !

 

         У 2014-2015 н.р. дирекція й педколектив працювали над проблемами  вдосконалення навчально-виховного процесу,покращення якості навчання учнів,їх вихованості,зміцнення  матеріально-технічної бази та умов навчання в школі. Зусилля педколективу були направлені на  реалізацію законодавства України в галузі освіти, створення умов для здобуття якісної освіти , формування життєво-необхідних орієнтацій учнів, збереження і зміцнення морального, фізичного і психологічного здоров’я вихованців .   Педколектив працює над різнобічним розвитком особистості школярів на основі виявлення їх здібностей і задатків, стимулювання їх освітньої і самоосвітньої діяльності. Важливим завдання ми вбачаємо виховання учня, як людини моральної, відповідальної, культурної з розвиненим етичним і естетичним ставлення до себе та навколишнього  світу.

         Згідно зі статутом педагогічний колектив здійснював діяльність,

 пов' язану з   одержанням загальної середньої освіти.  Добрянська ЗОШ  має  три ступені:

Початкова – 9 класів, у яких навчалися 143   учні;

Основна – 8 класів, у яких навчалися 168   учнів;

Старша  - 4 класи, у яких навчалися  69 учнів.

         Таким чином, у 21 класі школи навчалось 380  учнів, середня наповнюваність класів становить 18  осіб у класі. 4 учнів займалися за індивідуальною формою навчання на приселку і ще 1 – корекції розвитку.

         У 2014-2015  навчальному році в школі працювало 44 вчителі, у тому числі директор, заступники директора з НВР та ВР, педагог-організатор, практичний психолог, бібліотекар.

    70%  від загальної кількості педпрацівників мають вищу освіту. 13 вчителів має середню спеціальнуосвіту, що становить – 30 %

На початок 2014-2015н.р. якісний склад педагогічного колективу становив: Спеціаліст вищої категорії- 15, що складає 34%; спеціаліст І категорії - 6, що складає 14%, спеціаліст ІІ категорії – 4, що складає 9%; спеціаліст – 6, що складає14%. Троє педагогів школи мають звання «Вчитель-методист», 1  – звання «Провідний спеціаліст», 9 – звання «Старший вчитель».

 

 Цього навчального року за наслідками атестації 1 вчителю встановлено вищу кваліфікаційну категорію, 1-му встановлено І кв.кат., ще 7-м підтверджено попередньо встановлені категорії. Більшість вчителів мають стаж більше 20 років - це досвідчені педагоги. Молоді вчителі теж добре проявили себе протягом навчального року. Вони вміло використовують професійні навички в навчально-виховному процесі ,вдосконалюються, працюють над собою і, найважливіше, - люблять дітей. Отже, професійний рівень наших вчителів достатній для виконання навчально-виховних завдань.

 

 2014-2015 н.рік закінчило  370 учнів . Всі учні перевідних класів, крім 16-ти учнів 10-х класів (які не пройшли практику у Тернівському МНВК) успішно завершили навчальний рік і переведені до наступного класу . Цього навчального року ми мали 21 випускника 9-го класу,   з  них 4 відмінники, які закінчили основну школу з відзнакою. Одинадцятий клас закінчили 37 випускників. Медалістів немає. За результатами ЗНО з української мови учні нашої школи на 13-му місці з 38-и шкіл району з середнім балом-3.9. Якщо брати середній бал по класах, то учні 11А класу по ЗНО мають середній бал – 4.05, а по річному оцінюванню – 6.9, учні 11Б класу – 3.7, по річному – 6.6. Різниця між середнім балом по ЗНО і річним оцінюванням становить-2.9.

 

 

 

Результати успішності учнів-випускників 11 кл. з української мови за підсумками ІІ семестру та ЗНО

 

ІІ семестр

ЗНО

Початковий

-

22

Середній

18

10

Достатній

9

5

Високий

10

-

 

Як видно з таблиці за оцінюванням вчителя учнів початкового рівня немає. А ЗНО на початковий рівень здало 22 учнів. Учнів з високими досягненнями по річному оцінюванню 10, а по ЗНО - жодного. Звідси випливає необ’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів у школі.

Учні перевідних класів школи закінчили цей навчальний рік з такими навчальними досягненнями: 60 учнів  мають бали вищого рівня (51 учень нагороджені  Похвальними листами), також 101 учень - бали достатнього рівня, 151 учень - бали середнього рівня і 23 учні - бали початкового рівня навчальних досягнень.  

           Ми вважаємо, що немає дітей, які не навчаються, а є діти, які не хочуть вчитися, або з різних причин не можуть вчитися. Якщо дитина слабо вчиться за станом здоровя – це одне. Однак, більша чистина учнів погано (або нижче своїх можливостей) навчається через, так звані, неповажні причини. Окремі негативні явища  турбують нас. Перш за все, це:

-         пропуски уроків учнями (є учні які пропустили більше 20% занять – це з старшокласників);

-         апатичне ставлення до навчання окремих учнів;

-         відсутність мотивації до навчання в учнів;

-         незадовільні умови навчання вдома;

-          відсутність будь-якого контролю з боку окремих батьків за навчанням своїх дітей, ігнорування  батьками своїх обов’язків.

-         Окремі батьки вважають, що їж завдання обмежується матеріальним забезпеченням своєї дитини, а школа хай собі учить і виховує, як знає.

Результатом цих упущень  є те, що окремі діти, доходячи, навіть  до старших класів, не засвоюють навчальний матеріал, погано читають, пишуть і т.д. Різні причини впливають на це, але батькам  треба пам’ятати, що мозок дитини – не компютер, в який можна завантажити  знання і вміння  за допомогою флешки чи диска. Для того, щоб мати знання - треба систематино, щоденно прикладати зусилля, працювати над собою. По суті треба привчити дитину змалку, що навчання – це робота. Якщо будеш добре працювати, то добре і заробиш. Тобто – результат прямо залежить від затрачених зусиль.

Дирекція і педколектив школи не знімає  з себе відповідальності за якість знань учнів. Нажаль, має місце завищення оцінок учнів. Ми вважаємо, що вчитися потрібно не заради оцінок, а заради знань. Цієї тези будемо дотримуватись на майбутнє. Підвищення оцінювання відбувається  з різних причин :

ü вчитель не хоче психологічно травмувати учнів,щоб якось заохотити їх, а, можливо, і просто жаліючи хворобливу дитину;

ü вчитель часом просто не може відмовити настирливому проханню батьків;

ü інколи оцінка ставиться не за критеріями, а в порівнянні, мовляв, -ці учні постійно працюють, регулярно відвідують заняття, знають краще за інших.

Від таких підходів нам треба відмовлятися. Тому в наступному навчальному році на особливому контролі дирекції школи буде обєктивне оцінювання досягнень учнів.

          Наголошую, що  всім нам  треба постійно працювати над тим, щоб заохочувати  дітей вчитися, щоб це бажання стало усвідомленим. Для цього потрібно  застосовувати такі підходи, які б приносили хороший і обєктивний результат у навчанні наших учнів.

 За 2014-2015 н.р. ми досягли  певних  успіхів у навчально-виховній роботі. Багато учнів нашої школи домагаються високих результатів. Більшість з них активно включились у змагання за високі  показники у навчанні, завзято змагались на численних  олімпіадах, конкурсах, змагання шкільного, районного і обласного рівня. Педагогічні працівники школи намагалися створити в школі атмосферу престижності знань, умінь і навичок, зуміли заціккавити  учнів. Бути успішним учнем, а, значить і успішним у майбутньому   дорослому житті має бути метою для кожного учня школи.

         Завдання дирекції в цьому плані ,в основному, виконані, оскільки створено   умови як для вчителів, так і для учнів  для творчого зростання та самовдосконалення. Дирекція школи завжди підтримує і стимулює творчі ініціативи учнів і педагогів, сприяє і створює умови, за яких ці ініціативи втілюються в життя.

Цього навчального року ми здобули перемог на районних, обласних, державних олімпіадах, конкурсах, змаганнях майже  стільки ж  як і  минулого навчального року.  Сумарно - це  50 грамот   різного рівня. Учні нашої школи здобули одне призове місце в конкурсі знавців української мови ім.. П.Яцика, одне призове місце в конкурсі знавців української мови та літератури, 7 призових місць на  районних олімпіадах: 1 – перше місце, 3 другі місця і 3- треті місця.

Персонально - це   Продан Мар’яна  8Б клас (географія, 2 місце),  Думнич Марина  9 клас (хімія, друге місце), Мандзюк Олександр11Б клас (інформаційні технології ІІ місце), Думнич Руслан 7 клас (математика ІІІ місце), Думнич Василь 10-Б клас (інформаційні технології ІІІ місце),  Юрко Меланія  11Б клас (українська мова ІІІ місце), Продан Вікторія  (технології І місце), Думнич Марина  8-Б клас (конкурс П.Яцика ІІ місце), Мандзюк Олександр 11Б клас (конкурс знавців української мови та літератури ІІІ місце).  Їх підготували слідуючі вчителі:  Геревич Мар’яна Петрівна, Токар Марія Іванівна, Танчинець Мар’яна Василівна, Савула Ганна Михайлівна, Думнич Олена Михайлівна, Дудаш Марія Василівна.

Аналіз участі учнів школи  у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових предметів та МАН  (з  2011 по 2015рр.)

 

 

 

 

 На  конкурсах  районного,обласного та всеукраїнського рівня наші учні здобули 44 перемоги. Три  всеукраїнські нагороди - Токар Мар’яна Іванівна 11Б клас, Думнич Іван Іванович 5А клас, Токар Аделіна Іванівна – 2Б клас. Три обласні перемоги – Думнич Марина Василівна 9 клас - І місце, Думнич Іван Іванович 5А клас - два другі  місця. З  39  перемог  на районних конкурсах - 10– за перше місце, 14 – за друге, 15 – за третє. Охоплено віковий спектр учнів від 1-го по 11-ий клас. Традиційно добре виступає екологічна агітбригада «Вартові довкілля» (виборола ІІІ місце в обласному конкурсі), команда хлопців на спартакіаді призовної молоді(ІІІ місце).  В цьому навчальному році маємо непогані результати і в районному етапі Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт Тячівської філії МАН: Думнич Марина Василівна  завоювала ІІ місце з географії.   Вже втретє підряд наші учні виборюють І місце в районному конкурсі «В ім’я кохання». В цьому навчальному році його завоювала учениця 9-го класу Сойма Тетяна.  Загалом, в особистому неофіційному заліку найбільше грамот отримали:  Думнич Іван 5А клас (кл. керівник  Ілько О.М.) – 6 грамот, Думнич Віктор 9 клас – 4 грамоти, Думнич Марина 9 клас – 4 грамоти,  Думнич Діана 4Б клас (кл. керівник  Данилич М.М.) – 4 грамоти, Думнич Мар’яна  Андріївна 9 клас  - 2 грамоти, Драгун Михайло 3Б клас (кл. керівник  Думнич М.І.) -  2 грамоти, Корсак Владислава 8А клас (кл. керівник Ілько Н.І.) – 2 грамоти, Мандзюк Олександр 11Б клас (кл. керівник Довгей Н.І.) – 2 грамоти, Юрко Меланія 11Б клас (кл. керівник Довгей Н.І.) – 2 грамоти.  Всі ці результати були б неможливі без копіткої  і цілеспрямованої роботи педагогічного колективу та старань наших учнів.

Педколектив школи приділяє увагу змістовному оздоровленню та відпочинку дітей. За цей навч. рік 21 учень  відпочивали у дитячому таборі «Берізка», що у   Вонігові. На жаль, це не всі бажаючі. Крім того, у січні – лютому був карантин.60 учнів оздоровлювались у пришкільному таборі відпочинкую.

         Цього навчального року дирекцією школи продовжено роботу з порівняльного аналізу  навчальної діяльності  класів та учнів. Це дає змогу нам визначити лідерів навчальної діяльності, стимулювати їх та ставити нові завдання для інших класі в та учнів, бачити шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу.

         Кращими  серед учнів 5 -8-х класів є:

         І – Думнич Руслан Іванович (7кл.) – середній бал 11,5  ;

         ІІ – Токар Юрій Юрійович (5Б) – середній бал 11,3 ;

         ІІІ – Токар Емілія Юріївна (6Б)  – середній бал 11,1;

         Кращими серед учнів 9-х, 11-х класів є:

         І - Думнич Марина Василівна (9) – середній бал 11.0;

         ІІ- Юрко Меланія Василівна (11А) – середній бал 10,9;

         ІІ- Думнич Віктор Михайлович (9 ) – середній бал 10,9;

         ІІІ- Продан Василь Васильович (11Б) – середній бал 10,8;

         ІІІ- Думнич Мар’яна Андріївна (9) – середній бал 10.8.

         Названі учні є лідерами навчання і  прикладом для наслідування для інших учнів школи.

           Серйозне занепокоєння   суспільства сьогодні викликає стан здоровя дітей. Для повноцінного розвитку дитячого здорового покоління в нашій школі є всі необхідні умови. Ми маємо спортивний зал, шкільний стадіон, спортивну площадку із штучним покриттям,ігровий майданчик. Вся ця база активно використовується на уроках, позакласній роботі. Ми із задоволенням спостерігаємо, що ці обєкти є центром спортивного життя, активного відпочинку молоді села. Це дало можливість молоді орієнтуватися на здоровий  спосіб життя, більше займатися спортом і своїм здоровям.

         Однак, наш стадіон (зроблений без жодної держапвної копійки) потребує суттєвих вкладень. Тут необхідно звести огорожу (450м.), збудувати роздягальні. Нажаль вже багато років ми не маємо можливості зробити щось для цього.

         Шановні батьки. Дирекція та педагогічний колектив школи прикладають всіх зусиль і досягають непоганих результатів у створенні максимально сприятливих умов для навчально-виховного процесу школи. Для повноцінної роботи в школі створено  серйозну матеріально-технічну базу. В нашій школі непогано облаштовані   приміщення: класи, кабінети, майстерні(за останні 2 роки ми перенесли комбіновану майстерню в повністю оновлене приміщення), спортзал, комп’ютерний клас, бібліотека, стадіон, спортивні споруди, навчально-дослідна ділянка,   їдальня, сучасний ігровий майданчик. Вся ця матеріально-технічна база активно використовується в навчально-виховному процесі і позакласній роботі.

           Для створення,удосконалення та утримання цієї бази, для досягнення   результатів навчально-виховного процесу вкрай важливим є взаємодія  школи, батьків, громадськості села. Сьогодні я з радістю можу констатувати, що така співпраця і взаєморозуміння в нас налагоджена і працює вже багато років. Саме завдяки відкритості дій школи, співпраці з Вами на сьогодні ми маємо школу, яка, як найбільша установа села, є центром сільського життя. Саме завдяки єдності  зусиль школи, батьків, громадськості   ми  розвиваємось, вдосконалюємось, досягаємо  позитивних результатів у роботі.

         Наша відкритість дозволяє Вам, батькам бути активними учасниками всіх процесів, що відбувається в школі. Ми можемо пишатися тим,що взаєморозуміння,постійний діалог між нами  існує.

         Надзвичайно серйозний вклад батьків та громадськості села у розвиток школи, зміцнення її матеріальної бази. Тільки за цей навчальний рік силами батьків та працівниками школи зроблено слідуюче:

-         Завершено переобладнання приміщення старої котельні під майстерню   ;

-         Відремонтовано майже всі класні приміщення;

-         Закуплено новий мультимедійний проектор(вже другий за рахунок батьків)  ;

  Я щиро вдячний Вам за те, що своїми коштами, матеріалами, інвентарем, працею та іншою підтримкою ви допомагаєте розвиватись школі, зміцнюєте матеріально-тезнічну базу школи, покращуєте умови перебування в школі дітей.  Бо тільки спільними зусиллями ми можемо досягти успіху, вирішити ті проблеми матеріального характеру, які є в школі. Серед проблем  на близьку і віддалену перспективу можу назвати слідуючі:

1.     Реконструкція колишньої майстерні під два класні приміщення.

2.     Побудувати нові теплі туалети.

3.     Заміна на пластикові 26-ти вікон і 7-ми зовнішніх дверей.

4.      Повна заміна водостьоків на всіх корпусах  школи.

5.     Огорожа стадіону (450м. сітки, 180 стовпців).

6.Шкільні меблі (стільці, парти, класні дошки, шафи).(У нас катастрофічно не вистачає парт,стільців,вкрай зношені класні дошки).

7.Оновлення зовнішніх фасадів корпусів.

Добре було б зайнятися оновленням коридорів(підлога,потолки,панелі).

8.Потребує поповнення і оновлення застаріла комп’ютерна техніка та обладнання,необхідний швидкісний інтернет…

 

Це серйозні роботи, які ми самостійно не в змозі зробити, але сподіваємось на їх вирішення. Підсумовуючи, скажу, що поставлені на минулий навч. рік цілі виконано. Ми маємо намір і далі розвиватися, вдосконалюватися.А для цього нам вкрай важливо зберегти те взаєморозуміння,яке ми маємо з вами,батьками та активними і небайдужими громадянами. 

зображення
4.jpg